Pauline Stenwall - min vardag på gården

En blogg om vardagslivet på en gård med allt vad det innebär från hus och hem till djur och natur. Nu även en dos av småbarns liv.

Slut på semestern

djur Permalink0
 
 
Idag går många antingen på sin semester eller så går man tillbaka till verkligheten igen. Så lillan tyckte nog att vi också skulle komma upp i tid idag. För vid 4 var hon lite orolig hon somnade om vid bröstet men ville inte gärna läggas ner igen. Sen 5.30 satte våra kära tranor igång utanför fönstret och då var det kört. Lillan skulle upp och titta på vad det vad som hände minsann. 
 
Försökte söva om henne men gick inte så bra så min kära man kom upp med kaffe till mig och tog med N ner och bytta blöja så jag började ändå dagen bra med kaffe på sängen. Efter ytterligare några söva om försök gav vi upp. Ner på toaletten klädde på oss och gick ut istället med vagnen då tog det 2 min så sov hon minsann. Så nu sitter jag här och funderar på ska jag ta med henne upp och lägga oss och mysa lite igen eller ska jag vara duktig och städa? Tvätten är iaf på gång och det är städat under diskhon det kanske räcker så kl 7 på morgonen? 
Jag hade planer på att hjälpa mannen med köttisarna men det var en kviga lös och ett fasligt väsen där ute så lillan bara vaknade så min plan gick i stöpet och jag stängde portarna och lät den lilla rymlingen stå och tugga sitt ensilage mitt på foderbordet istället. Hon gjorde inte så mycket väsen av sig hade bara hamnat på fel sida av stolparna. 
 
 
Den här dagen blir relativt lugn vi ska flytta hem lite djur och Otto har massören i eftermiddag. Vi får se vad hon säger jag tycker han är lite svampig vid höfterna. Får kanske åka till klinik igen med honom, kanske behöver tömmas på vätska.. Jag undrar så vad han har gjort? Kan det varit den gången han kom springades till mig och flög ut från våran kulle och satte sig på rumpan då det var så halt i gräset. Hmm min stackars lilla herre. Unghästen skötte sig dock galant igår. Inte något konstigt alls trots värmen gjorde hon det vi bad om utan protester. Det känns så jä*la bra att jag inte känner någon oro alls nu när vi håller på med henne. Vi har båda två utvecklats och vuxit ihop under de här veckorna. Ne slut på grubblerier nu ska jag och min dotter mysa tror jag bestämt!
 
Ha en bra dag och ta hand om varandra!
 
 
 
Till top