Pauline Stenwall - min vardag på gården

En blogg om vardagslivet på en gård med allt vad det innebär från hus och hem till djur och natur. Nu även en dos av småbarns liv.

En ambulanstur till

Personligt Permalink0

Jag utnyttjar skattepengarna som mamma sa haha. Jag spydde efter frukost idag igen. Orkade inte resa mig ur soffan fick svimattacker så fort jag reste på mig. Först vägrade jag att ringa ambulans för det var ju inte livshotande men tillslut insåg jag att ta mig ner till bilen inte fungerade. Mamma vågade inte köra ifall jag skulle svimma i bilen. Så ambulans it is. De kom efter ca 30 min och tog prover på mig. De konstaterade att jag skulle hänga med in. Fick dropp redan i ambulansen för började bli uttorkad min puls låg på 130 så det pumpade på rätt bra. Kroppen har jobbat så med infektionen. Nu ligger jag på ett eget rum så kan titta på tv hela natten om jag inte får sova. Nu tror jag ju att jag ska få sova men man vet aldrig.

Det är tur att jag har familj och vänner omkring mig så jag orkar alla steg bakåt. Nu känns det faktiskt bra att ligga inne jag vet ju att det är det bästa stället att vara på just nu.

Det är värst att inte träffa min dotter samtidigt som jag inte orkar när jag är hemma. Det blir kaos i hjärnan när man känner att man inte orkar med sitt barn. Det är fruktansvärt! Idag kom hon och R upp till soffan och då skulle hon kramas och pussas med mig. Då vill man inte alls lämna henne igen men jag måste bli frisk nu. Det är bara att bita i det sura äpplet så att det här tar slut snart!

God natt!

Till top