Pauline Stenwall - min vardag på gården

En blogg om vardagslivet på en gård med allt vad det innebär från hus och hem till djur och natur. Nu även en dos av småbarns liv.

Min första cellulit

Personligt, djur Permalink0

Det må låta ytligt, fåfängt, ja rent av knäppt och uruselt som förebild för yngre tjejer. Missförstå mig rätt jag brukar inte gå och leta efter celluliter. Men idag när jag stod vid spegeln i shorts så fanns den där! Och har man en mamma på 50 utan en enda cellulit och som alltid har tränat, som springer milen utan att blinka så har man lite att bros på.. 


Så där var den och ni som känner mig vet att jag än lite smått envis.. så ja kvällen blev ridning och när jag skulle plocka undan hindermaterialen bytte jag om till löpkläder och sprang till banan och hem igen. Sen tränade jag lite mage och armar i trädgården tills alla mygg hade ätit upp mig. 

Nu är det slut med massa skit mat och här ska tränas. Jag måste träna upp bukmuskulaturen igen för jag orkar inte rida som jag ska. Stackars häst hon får ingen hjälp emellanåt. 
Robert är helt olycklig för jag konstaterade att det bara köps hem mörk choklad som godis. Vi är snart vana! 


Ta hand om er!! 

Till top